U, de petitionaris
59f524a3 7fa6 4998 bd49 11f9ae429090

Steun ook zzp’ers/ondernemers met zaak op privé-adres

9.936 ondertekeningen

Het lijkt heel mooi, de overheid steunt de zzp’ers. Maar de kleine lettertjes vertellen dat je lang niet altijd recht op steun hebt! Terwijl wij met bijv. salon of praktijk, verplicht moeten sluiten en onze kosten doorgaan. Maar ook veel kleine ondernemers met zakelijk adres vallen buiten de boot.

Wij

Zzp’ers/ ondernemers met een eigen bedrijf ingeschreven gelijk aan het privé-adres.

constateren dat:

• Wij hebben ook recht op financiële steun vanuit de overheid, want ook onze kosten lopen op. Ook onze rekeningen moeten betaald worden terwijl we onze zaak verplicht moeten sluiten. Of bij mogelijke opening onze inkomens nihil zijn.

en verzoeken

Niet een uitzondering op de regel te zijn. Maar evenredig behandeld te worden zoals iedere ondernemer in Nederland, met de daarbij behorende financiële tegemoetkoming.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Kabinet
Petitieloket:
Einddatum:
12-05-2020
Petitionaris:
van der Laan - Kruijer
Organisatie:
Charmingbride.nl
Website:

Ondertekeningen

Versoepelende maatregelingen TOGS tegemoetkoming € 4000,- voor Privéadres.

Waar eerst de TOGS regeling voor bedrijven was die onder de SBI-code vielen, die hun bedrijf op een ander adres dan hun privéadres hadden ingeschreven. Kan je nu ook met je bedrijf aan je privéwoning gevestigd en geregistreerd onder de vereiste SBI-code aanspraak maken als je voldoe aan o.a.

+Lees meer...

het volgende:

Bron: KVK. Je hebt ten minste 1 vestiging met een ander adres dan je privéadres, of je verklaart een vestiging te hebben die fysiek is afgescheiden van je privéwoning, en die een eigen opgang of toegang heeft. Uitgezonderd zijn horecaondernemingen met SBI-code 56.10.1, 56.10.2 en 56.30 en ambulante handel (waaronder markthandel, taxivervoer, auto- en motorrijscholen en kermisattracties). Bij die bedrijven mag het privéadres wel gelijk zijn aan het vestigingsadres.

Let wel dat je nog helaas aan de herleidbare vaste laten van € 4000,- moet voldoen,(tevens na gebruik van andere overheidssteun).

Bron: KVK.

De ondernemer verklaart dat hij, van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020, een omzetverlies verwacht van ten minste 4.000 euro. Je omzetverlies heeft betrekking op de hoofd- of nevenactiviteit die onder de regeling valt. De ondernemer verklaart ten minste 4.000 euro aan vaste lasten te verwachten in de periode 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020. Ook na gebruik van andere door de overheid beschikbaar gestelde steunmaatregelen. Deze vaste lasten hebben betrekking op de hoofd- of nevenactiviteit die onder de regeling valt. Vaste lasten zijn de periodieke kosten die nodig zijn om je bedrijf draaiende te houden. De kosten die je meerekent moeten tot de vaste kosten van de onderneming behoren en herleidbaar zijn in de bedrijfsadministratie. Hieronder vallen bijvoorbeeld de kosten voor de lesauto van een rijschoolhouder, de wagen van een foodtruckhouder en de (dienst)auto die je nodig hebt voor je ambulante beroep.

Lees a.u.b. de overige voorwaarden, voordat je de aanvraag doet: https://www.kvk.nl/corona/togs-4000-euro-voor-direct-getroffen-ondernemers/

Helaas zijn er nog steeds heel veel bedrijven die genoeg schade lijden, ook die buiten de vereiste SBI-code vallen en niet aan deze eisen kunnen voldoen om voor deze tegemoetkoming in aanmerking te komen. Laten we hopen dat voor deze grote groep ondernemers nog versoepelende maatregelingen komen. Want íedere direct getroffen ondernemer heeft hard steun nodig in deze tijd

30-04-2020